Snatch-fitnes i trening centar-Rijeka

Mobility – benefiti i ideja o treningu mobilnosti!

Mobility – benefiti i ideja o treningu mobilnosti!


Prošlog smo tjedna uveli novi program u našem Snatch fitnes i trening centru. Trening mobilnosti ( “Morning mobility” ) pa se tema za ovomjesečni blog nametnula nekako sama od sebe. Kroz ovaj blog pokušat ćemo vam približiti što je to zapravo trening mobilnosti, što možete očekivati od istoga, te koji se benefiti kriju iza nečega što nam je svima poznato, ali što isto tako svi pomalo i zanemarujemo!

Mobilnost ili fleksibilnost? A stabilnost?

Prvo pitanje koje se zasigurno sada pitate je, što uopće podrazumijevamo pod pojmom “mobilnosti“. Koja je razlika između mobilnosti i fleksibilnosti? Ali čekaj postoji još i neka stabilnost?! Naravno sva ta pitanja imaju itekakvog smisla i ovaj blog je tu da odgovori na njih i malo dublje uđe u “problematiku“ samog treninga mobilnosti. Kako bismo mogli odrediti razliku između ova tri pojma potrebno je prvo definirati što svaki o njih podrazumijeva!

Dakle mobilnost je sposobnost zgloba (kuk, rame, kralješnica) da se aktivno kreće kroz ROM (eng. range of motion – opseg pokreta). Laički rečeno sposobnost zgloba da se aktivno kreće što je efikasnije moguće, u što većem opsegu, prije nego li biva sputan sa okolnim tkivom i/ili mišićima. Nadalje fleksibilnostdefiniramo kao sposobnost mišića ili skupine istih da se pasivno kreću kroz ROM. Stabilnostse pak definira kao  sposobnost zadržavanja zgloba u određenoj poziciji.


Potreba za treningom mobilnosti?

Sada kada smo se pobliže upoznali sa definicijom mobilnosti, bacimo se na istraživanje benefita koje nam trening iste donosi. U današnje vrijeme sedentarni način života postao je za većinu ljudi gotovo pa neizbježan. Dobar dio svakog dana provodimo sjedeći, bilo na poslu ispred računala, za volanom vozeći se ili u slobodno vrijeme ispred TV-a. Upravo takav način života pridonosi opadanju naše mobilnosti. Pojedini pokreti koji su za naše djedove i bake bili svakodnevica danas su gotovo pali u zaborav, a umjesto njih pojavili su se bolovi. Netko ima problema sa ramenima, netko sa vratom, većina ljudi sa donjim dijelom leđa, upravo tu do izražaja dolazi tema našeg bloga – trening mobilnosti!

Uslijed rijetkog korištenja pojedinog zgloba u punom ili približno punom opsegu pokreta, tkivo i mišići koji ga okružuju postepeno postaju sve krući i dodatno otežavaju pokret u zglobu. Mozak jednostavno, laički rečeno, “zaboravi“ na te dijelove tijela i prestane im posvećivati pažnju koju oni trebaju, smatrajući to beskorisnom potrošnjom energije. Trening mobilnosti tu je upravo kako bi “podsjetio“ mozak da su ti dijelovi tijela i dalje prisutni i da im je potrebna ljubav. To postižemo tako što dovodimo zglobove u opseg pokreta koji zahtijeva da se mišići i tkivo rastežu, omekšavaju i samim time stvaraju zglobu više radnog prostora. Ponavljajući taj opseg pokreta nekoliko puta u određenom broju serija, mišići i tkivo sve su mekši, a prostora je sve više. Kada se zglob vrati u neutralnu poziciju ima daleko više prostora, što nakon određenog vremena rezultira nestajanjem tegoba i bolova.

Koncept treninga mobilnosti?

Sama ideja treninga mobilnosti može se poistovjetiti sa treningom snage ili izdržljivosti! Kao što nam je svima jasno da bez razrađenog plana i uloženog truda trening snage neće uroditi plodom ista je stvar i sa mobilnošću. Često je ideja treninga mobilnosti povezana sa onih par uvodnih minuta treninga u kojima par puta zavrtimo rukama ili napravimo par kruga kukovima, no istina je nešto sasvim drugo. Trening mobilnosti nije jednostavan, pozicije u koje dovodimo zglobove nisu uvijek najudobnije, no vjerujte nam na riječ definitivno se isplati. Prednosti su što je dostupan apsolutno svima, ne postoje nikakva dobna ograničenja, raznolikost vježbi zbilja je velika i svaka vježba ima svoju regresivnu i progresivnu varijantu. Jedna stvar je sigurna kada se odlučite uhvatiti u koštac sa treningom mobilnosti svakodnevni život postat će vam bezbolniji, treninzi snage i/ili izdržljivosti postat će produktivniji i jači, a pritom će vam tijelo biti neizmjerno zahvalno što ste se odlučili na taj korak!

Suma sumarum 😊

Za kraj nam preostaje osvrnuti se na ključne teze koje će vam vjerujemo dodatno približiti ideju o treningu mobilnosti i nagnati vas da se uhvatite u koštac sa mobilnošću.

Uslijed sjedilačkog života koji nam se sve više ”nameće” u posljednjih nekoliko desetljeća, naši se zglobovi sve manje koriste u njihovom punom opsegu što uzrokuje ukrućenje okolnog tkiva i/ili mišića. Rezultat toga neizbježno su bolovi u pojedinim dijelovima tijela koji se javljaju kada se odlučimo pokrenuti, kada se odlučimo za neku aktivnost. Upravo  u tom scenariju nadopuna treninga snage i/ili izdržljivosti treningom mobilnosti ima ogromne benefite!

Trening mobilnosti je :

  • Dostupan svakome neovisno o dobi, spolu i fizičkoj spremi
  • Izvrstan alat u borbi protiv svakodnevnih bolova
  • Alat kojim ćemo opustiti mišiće i tkiva koji okružuju zglobove te time povećati opseg pokreta u samom zglobu
  • Vodič ka boljim i efektivnijim treninzima snage i izdržljivosti
  • Izvrstan način da se pobliže upoznamo i sjedinimo sa vlastitim tijelom i umom

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

BESPLATNI TRENING