Snatch-fitnes i trening centar-Rijeka

Postavljanje ciljeva

Postavljanje ciljeva

Kako početi?

Svaki početak je težak, no postoji niz alata koji nam mogu pomoći pri kretanju u promjenu. Jedan od njih svakako je postavljanje ciljeva. Iako se čini poprilično jednostavno, imam ideju/cilj koji želim ostvariti i idem prema njemu, stvarnost je pomalo drugačija. Postoji nekoliko ”trikova” koji nam mogu pomoći pri postavljanju i ostvarivanju istih. Upravo će to biti tema ovoga bloga. Kako istovremeno postaviti realne, ostvarive i kvalitetne ciljeve.

S.M.A.R.T

Kao jedna od najuspješnijih metoda postavljanja ciljeva pokazala se upravo SMART metoda. Metoda koja podrazumijeva da cilj bude redom: specifičan (specific), mjerljiv (mesurable), dostižan (attainable), realističan (relevant) i vremenski ograničen (time – bond). Upravo će ta metoda biti centralna tema našeg bloga. Pokušat ćemo približiti svaki od kriterija i objasniti kako i zašto su upravo oni odabrani kao ključ ka uspješnom postavljanju cilja.

SPECIFIČAN

CILJ mora biti precizno definiran. Ova je kategorizacija cilja potencijalno i najvažnija. Iz vašeg se cilja mora vrlo jednostavno moći iščitati što sa tim ciljem želite i naravno što ne želite. Ciljevi poput ”želim živjeti zdravije” nisu dovoljno specifični, znači li to da želite početi trenirati ili želite promijeniti svoju prehranu? Stoga bi pravilna formulacija cilja bila ”želim smršaviti” ili pak ”želim krenuti u teretanu”. Definicija samog cilja mora ukazivati na smjer u kojem želite ići.

MJERLJIV

OVA kategorizacija nadovezuje se na specifičnost cilja. Cilj ”želim smršaviti” specifičan je, no nije mjerljiv. Bez mjerljivosti cilja gubimo mogućnost praćenja napretka i primicanja samom cilju. Stoga bi cilj ”želim smršaviti 5 kg” bio pravi specifičan i mjerljiv cilj.

DOSTIŽAN

CILJ mora biti nešto što će nas izazvati i potaknuti na promjenu te ćemo za ostvarivanje istoga morati izaći iz zone komfora, no i dalje će biti u našem dosegu. Takav će nam cilj biti dovoljno zahtjevan da nas konstantno gura naprijed. Postavimo li si letvicu prenisko, jednostavnost cilja neće nas motivirati i cilj, ma koliko jednostavan bio, najčešće će ostati NE ostvaren. Cilj ”smršavit ću 20 kilograma u mjesec dana” neće biti dostižan, no ako si za cilj postavim ”smršavit ću 20 kilograma u godinu dana” cilj postaje dostižan ukoliko uložim potreban trud.

REALISTIČAN

CILJ,kao što smo maloprije ustanovili, mora biti dostižan, no svakako mora biti i realan. Mora biti unutar granica naših fizičkih mogućnosti, našeg spola, dobi i prijašnjeg iskustva. Ukoliko nam je 35 godina i nikada nismo bili pretjerano fizički aktivni, nerealno bi si za cilj bilo postaviti ”od danas ću trenirati 6 puta tjedno po 2 sata”. Realan bi cilj bio ”krenut ću u teretanu 2-3 puta tjedno”.

VREMENSKI OGRANIČEN

VREMENSKOG smo se ograničenja djelomično već dotaknuli prilikom objašnjavanja dostižnosti cilja – pa smo rekli da je cilj od mršavljenja 20 kilograma u godinu dana DOSTIŽAN, ali je ujedno i vremenski ograničen. Postavljanjem rokova za izvršavanje određenih ciljeva sami sebi stavljamo maleni uteg na ramena koji će nas gurati i dodatno nas motivirati kada nam to bude potrebno. U ovu bi kategorizaciju ciljeva svakako spadalo i određivanje većeg broja kratkotrajnih ciljeva koji kao konačnicu imaju neki veći, trenutno nedostižan cilj. Primjer kratkotrajnih ciljeva bio bi ”smršavii ću 5 kilograma u naredna 3 mjeseca”. Ponavljanjem tog cilja svaka 3 mjeseca doći ćemo do toga da smo u godinu dana smršavili 20 kilograma, što se na početku našeg puta čini potpuno nedostižnim.

DVIJE, TRI PAMETNE ZA KRAJ

ZA kraj nam ostaje osvrnuti se još jednom na čitavi proces kroz koji smo prošli. Postavili smo specifičan, određeni cilj, zatim smo ga oplemenili nekom mjernom jedinicom, ustvrdili smo da je istovremeno i dostižan i realističan te smo ga na kraju vremenski ograničili. Ukoliko imate problema sa kretanjem u nove pobjede i sa samim spoznavanjem svojih ciljeva vodite se ovom metodom i vidjet ćete da luči uspjeh. Do daljnjeg čitanja ostanite nam veseli, sretni i naravno S.M.A.R.T. 😊

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

BESPLATNI TRENING